Zřejmě poslední generální opravu trolejbusu Š15Tr provedli v Ústí nad Labem

Před několika dny byla zdárně dokončena další rekonstrukce ústeckého trolejbusu. S největší pravděpodobností se tak jedná o zcela poslední generální opravu na trolejbuse typu Škoda 15Tr na českém území. Na generální opravě se podílel Dopravní podnik města Ústí nad Labem a.s. společně s firmou ACIER s.r.o.
Vůz 553 ještě v původním provedení na dni otevřeném dveří vozovny Všebořice (24.9.2013)
V Listopadu letošního roku byla úspěšně dokončena generální oprava na trolejbuse s číslem 553, jedná se o trolejbus vyrobený ve Škodě Ostrov nad Ohří, konkrétně jde o typ 15Tr ze série 12/6. Trolejbus byl vyroben v roce 1994 a do Ústí nad Labem byl dodán v rámci výstavby trolejbusové trati do Starých Předlic společně s ostatními vozy čísel 551, 552, 554 a 555. Poslední dva zmíněné vozy jsou však již dlouhou dobu odstaveny z provozu; vůz 551 pak najíždí poslední kilometry před vyřazením. 

Dvě dopravní nehody a výroba nového zadního článku

Krátce po dodání trolejbusu do Ústí nad Labem a jeho zařazení do běžného provozu měl vůz 553 vážnou dopravní nehodu, kdy během jízdy na lince 51 do zadní části trolejbusu narazil nákladní automobil. Při nehodě došlo k těžkému poškození zadního článku vozidla. Trolejbus byl tehdy odvezen zpátky do výrobního závodu v Ostrově nad Ohří, kde mu společnost Škoda nechala vyrobit kompletně nový článek. Vznikla tak zajímavá situace, kdy přední část trolejbusu byla vyrobena v roce 1994 a zadní v roce 1996. 

Trolejbus po dopravní nehodě odstavený ve vozovně Všebořice (Autor Stanislav Dudek, zdroj: web ČNDS)
V roce 2015 pak došlo u trolejbusu k další dopravní nehodě. Trolejbus 553, který byl vypraven na noční linku 46 spojující Všebořice a Krásné Březno, tehdy vyjel mezi zastávkami Prior a Výstupní ze své jízdní dráhy, kde následně narazil do sloupu veřejného osvětlení. Při nehodě byl výrazně poškozen přední článek, proto byl trolejbus odstaven z provozu. Dlouhou dobu se uvažovalo, že vůz 553 se již opravovat nebude a využije se jako zdroj náhradních dílů. 

V únoru 2017 byl z provozu odstaven i vůz 555, kde podle původních plánů měla proběhnout generální oprava. Při technické prohlídce se však zjistilo rozsáhlé poškození nosného rámu vozidla; neověřené zdroje poukazují i na možnost, že rám vozu 555 byl zlomený. Z těchto důvodů tak bylo rozhodnuto vůz generální opravě nepodrobit a místo toho na rekonstrukci poslat právě vůz 553. Ten se tak v dubnu 2017 vydal na renovaci do ústecké společnosti ACIER. 

Vůz výrobního čísla 12007 odstavený po kolizi se sloupem veřejného osvětlení ve vozovně (27.5.2016)
Společnost ACIER provedla vyvaření nosného rámu trolejbusu, aplikaci antikorozních nátěrů a instalaci vnějšího oplechování. Zároveň došlo k úpravě předního a zadního čela vozidla tak, aby bylo možné trolejbus vybavit vnějšími informačními panely pro zobrazení linky a cílové stanice. Dopravní podnik mezitím provedl repasi motorů a zbylých komponent zajišťující pohon vozidla. Lakování trolejbusu do nového městského schématu provedl Dopravní podnik města Děčína ve své lakovně.  

Trolejbus 553 při dokončování generální opravy na Dětském dni otevřených dveří (8.6.2019)

Poslední generálka Š15Tr v České republice?

V minulém týdnu trolejbus podstoupil technickou zkoušku. Nyní se čeká na dodání potřebných potvrzení od Drážního úřadu tak, aby mohl být trolejbus vypraven do ústeckých ulic. Zatím se modernizovaný trolejbus prohání pouze po areálu vozovny. Pokud nenastanou komplikace, opustí trolejbus všebořickou vozovnu přibližně v polovině příštího týdne.

Vzhledem k tomu, že na celém území České republiky se postupně z pravidelného provozu vyřazují dnes již technologicky zastaralé trolejbusy Škoda 15Tr, je velice pravděpodobné, že ústecký trolejbus s výrobním číslem 12007 se tak stal zcela posledním trolejbusem tohoto typu, který prošel modernizací a který bude následně zařazen do běžného provozu s cestujícími. 
Zřejmě poslední generální opravu trolejbusu Š15Tr provedli v Ústí nad Labem Zřejmě poslední generální opravu trolejbusu Š15Tr provedli v Ústí nad Labem Reviewed by Ondřej Novák on 1.12.19 Rating: 5

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.