Teplice představily nový kloubový trolejbus Škoda 33Tr s karosérií SOR


V úterý 1. října 2019 došlo na teplickém Benešově náměstí ke slavnostnímu představení nového kloubového trolejbusu Škoda 33Tr s karosérií SOR NS 18. Součástí představení byla i prezentační jízda po městě za účasti zástupců města, dopravců a novinářů, kde ani náš tým nemohl chybět!

V polovině listopadu minulého roku podepsaly Teplice smlouvu na dodání celkem tří nových trolejbusů. Do tendru se tehdy přihlásila pouze společnost Škoda Electric, která nakonec výběrové řízení i vyhrála. Ve výběrovém řízení Teplice požadovaly dodání dvou trolejbusů o délce v rozmezí 11,5-12,5 m (tedy vozidla o standardní délce) a jeden kapacitní vůz o délce mezi 14,5 až 18,75 m. Vzhledem k tomu, že polská společnost Solaris Bus & Coach ukončila výrobu třínápravových nekloubových vozidel typu Urbino a Trollino 15 a na českém trhu jsou tak pouze k dispozici verze o délce 12 nebo 15 metrů, přihlásila se společnost Škoda do výběrového řízení v kooperaci s českým výrobcem trolejbusů a autobusů SOR Libchavy. Prvním novým dodaným trolejbusem do severočeského lázeňského města se stal vůz Škoda 33Tr, zároveň se také jedná o zcela první vyrobený prototyp trolejbus s karosérií SOR NS 18 na světě. Autobus v této karosérii byl veřejnosti představen teprve minulý rok na veletrhu Czechbus. Trolejbus byl z Plzně do Teplic přivezen za pomoci návěsové jízdní soupravy v pátek 27. září 2019.

Představení nového vozidla novinářům a cestujícím bylo naplánováno na úterý 1. října 2019, kdy nový trolejbus měl na teplické Benešovo náměstí dorazit ve 13:15. Již před 13. hodinou se na zastávce Arriva Expressu začali scházet první nedočkaví zájemci o prezentační jízdu jak z řad laické veřejnosti, tak i zástupci města a novináři. Vzhledem k tomu, že společnost SOR Libchavy dělí nejen odbornou veřejnost na dva tábory, kdy jedni vozidla této značky vychvalují a druzí naopak zatracují, začalo se mezi novináři vtipkovat, zda trolejbus vůbec zvládne bez problémů dojet z vozovny do centra města. Krátce po stanoveném času se ale nový trolejbus skutečně objevil ve Školní ulici.
Ve 13:18 dorazil nový trolejbus na Benešovo náměstí.
Hned po příjezdu do zastávky se trolejbus stal středem pozornosti nejen novinářů, ale i okolostojících lidí. Nový trolejbus zaujal především svým moderním a nadčasovým vzhledem. Přednímu čelu vévodí velké panoramatické okno, které je protaženo až k samotné střeše vozidla na které ladně navazuje střešní nástavba. Zajímavě pojatá jsou i přední světla, která jsou vybavená denním svícením. Za předním sklem se nachází kamerový systém se záznamem, který snímá prostor před vozidlem a může se tak stát důležitým důkazem například v případě dopravní nehody. Kamerovým systémem se záznamem je navíc vybaven i vnitřní prostor, který tak pomůže zajistit větší bezpečnost cestujících. 
Zajímavě pojatá přední světla se zabudovaným denním svícením.
Po přistavení vozidla na náměstí se mohli jak novináři, tak i veřejnost ptát na cokoliv, co je ohledně nového trolejbusu zajímalo. "Proč má ten trolejbus čtyři dveře, když se musí nastupovat pouze předními?!" ptala se starosty jedna z místních obyvatelek, "Všude jinde se může nastupovat všemi dveřmi, jen tady ne!" Na odpověď primátora, že nástup předními dveřmi je zaveden z důvodu současného způsobu odbavení cestujících a zbylé dveře jsou určeny pro výstup, obyvatelka jen poznamenala, že je to pouze malá výhoda. 
Krátce před půl druhou hodinou odpolední došlo i na samotné pokřtění vozidla, kterého se ujal primátor Teplic Hynek Hanza. Ten trolejbus pokřtil pivem z místního pivovaru Monopol. Poté se již vyrazilo na plánovanou předváděcí jízdu. 

Primátor Teplic Hynek Hanza křtí nový trolejbus pivem z místního pivovaru.

Předváděcí jízda započala přesně podle plánu ve 13:55, kdy se trolejbus vydal z Benešova náměstí přes Šanov II, Trnovany k Hlavnímu nádraží, odtud přes Alejní na Novou Ves a zpátky na Benešovo náměstí kolem nemocnice. Trolejbus má na délku 18,75 m a přepraví celkem 120 osob z toho
47 sedících cestujících na měkkých a příjemných sedačkách. Pohon vozidla zajišťuje jeden asynchronní elektromotor jehož výkon je 240 kW. Cestující určitě ocení celovozovou klimatizaci a velice tichý chod vozidla.

Pohled do interiéru nového trolejbusu Škoda 33Tr.
Vozidlo je již z výroby osazeno speciálním systémem, které dokáže počítat počet cestujících a jejich obrat na jednotlivých zastávkách. 
Na výrobě trolejbusu se podílela společnost SOR Libchavy spol. s r.o. a ŠKODA ELECTRIC a.s., vozidlo s evidenčním číslem 221 vyšlo na celkovou částku 17 206 200,- Kč včetně DPH. Do pravidelného provozu s cestujícími by měl trolejbus zasáhnout již během měsíce října. 








Teplice představily nový kloubový trolejbus Škoda 33Tr s karosérií SOR Teplice představily nový kloubový trolejbus Škoda 33Tr s karosérií SOR Reviewed by Ondřej Novák on 2.10.19 Rating: 5

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.