Na podzim minulého roku došlo k odstavení z provozu u trolejbusu Škoda 15Tr13/6M s číslem 569. Ten byl známý především svým původním zelenošedým lakem, který odkazoval na jeho minulost - trolejbus totiž původně jezdil v Plzni. Důvodem k odstavení byla plánovaná omlazovací kůra více než 20 let starého vozidla. Od té však bylo nakonec upuštěno.
Dopravní podnik města Ústí nad Labem odkoupil trolejbus s číslem 569 v roce 2011 od Plzeňských městských dopravních podniků, kde jezdil od roku 1995 pod číslem 471. V plzeňském provozu byl provozován až do listopadu 2010, kdy ho tamní dopravní podnik vyřadil z provozu a následně nabídl k prodeji. Ústecký dopravní podnik výše uvedený trolejbus odkoupil v rámci omlazení svého vozového parku společně s dalšími dvěma plzeňskými trolejbusy.
Do ústeckého provozu byl trolejbus zařazen v létě 2011 aniž by prošel jakoukoliv opravou nebo změnou nátěru. Plzeňský zelenošedý lak tak mohli cestující v ústečtí cestující potkávat téměř denně. Na podzim roku 2011 posloužil tento lak pro celovozovou reklamu na společnost Civitas Archimedes, kdy společně s ní vůz obdržel i Free WiFi pro cestující.
Trolejbus pár měsíců před jeho vyřazením z provozu zachycený na odstavné ploše trolejbusové vozovny (8.6.2019) |
Na podzim loňského roku byl trolejbus odstaven z provozu. Dopravní podnik totiž plánoval na vozidle provést opravu, při které měly být použity náhradní díly z již vyřazeného trolejbusu číslo 559. Při odstrojování trolejbusu se však zjistilo, že jeho technický stav je natolik špatný, že oprava již není finančně rentabilní. Proto bylo rozhodnuto trolejbus vyřadit z provozu.
Již minulý týden pracovníci haly denní údržby vozidlo prakticky celé rozebrali a vytěžili veškeré použitelné náhradní díly. V nejbližších dnech by se měla kostra trolejbusu přemístit z opravárenské haly k bývalému vjezdu do trolejbusové vozovny k ostatním vyřazeným trolejbusům.
Kvůli nečekanému vyřazení trolejbusu čísla 569 z provozu tak bylo zřejmě upuštěno od plánovaného vyřazení vozidla 556, který měl původně dojezdit společně s vozy 548 a 551 koncem ledna. Ty nahradily nové trolejbusy Škoda Soalris 27Tr čísel 620 - 628, které jsou do provozu průběžně zařazovány od 31.1.2020.
Jak dlouho však zůstane poslední ústecký trolejbus s velkou kabinou v provozu, není jasné. Podle neověřených informací má vozidlo platnou revizi ještě celý tento rok.
Vůz 556 je v současnosti jediný ústecký trolejbus s velkou kabinou pro řidiče (27.5.2019) |
Plánovaná oprava trolejbusu s číslem 569 neproběhne, vůz byl totiž vyřazen z provozu
Reviewed by Ondřej Novák
on
3.2.20
Rating:
Žádné komentáře: